- This topic has 3 odpovědi, 2 účastníci, and was last updated 5 years, 9 months by pavel.reha.
- AutorPříspěvky
- 28.1.2019 (14:53) #14578Anonym
Dobrý den.
Prosím o vyjádření se k postupu pojišťovny při likvidaci škody z nehody. Byl jsem účastníkem nehody, kdy Policie tvrdila, že jsem nehodu zavinil. Ve správním řízení se ale prokázalo, že vinu nenesu. V průběhu toho se účastník nehody sám označil za poškozeného a pojišťovna mu z mého povinného ručení škodu uhradila. Po mém doložení správního rozhodnutí pak tvrdila, že ji toto nezajímá a že podle svých předpisu sama rozhodne o poškozeném. Je takový postup správný.
Děkuji - 28.1.2019 (16:56) #14580
Dobrý den,
je to skutečně tak – pojišťovna vede vlastní šetření a není nijak vázaná rozhodnutím správního orgánu. Z dotazu není zřejmé, jestli Vám rovněž při nehodě vznikla nějaká škoda a jestli jste uplatnil nárok z povinného ručení protistrany (a jestli jeho pojišťovna plnění odmítla). Další možnost by byla obrátit se na soud, ale ten rovněž není rozhodnutím správního orgánu vázán a dokazování by tedy muselo proběhnout znovu (s nejistým výsledkem).
S pozdravem
Pavel Řeha
- 28.1.2019 (17:15) #14581Anonym
Dobrý den pane Řeha.
Děkuji za vyjádření. Ve skutečnosti jde o velmi podivný způsob a správní rozhodnutí je k ničemu. Nevím po tomto sdělení, jaké kroky by byly nejlepší. Já jsem zatím u pojišťovny viníka škodu neuplatnil, To jednak proto, že jsem skutečným poškozením na mém vozidle prokazoval vinu řidiče nákladu a dále proto, že škoda na mém vozidle je malá až nepatrná. Především mám problém s navýšením povinného ručení, které vnímám jak neoprávněné poškození. Mám i podezření, že pojišťovna uhradila řidiči více než bylo nehodou způsobeno. Šlo o 21 tis. Kč. Nikdy jsem žádnou nehodu se škodou neměl a od žádné pojišťovny jsem nic nečerpal. Zvláště i proto, že u pojišťovny u které jsem více než 15 roku, a mám u ni pojištěno vše, nikdy jsem od ní žádné peníze nečerpal a jenom pouze platím, vnímám tento krok jako necitlivé jednání. Máte-li pro mě návrh jiného řešení než soudní, prosím očekávám je.
Děkuji - 29.1.2019 (19:44) #14599
Dobrý den,
zkuste se obrátit na Dtest. Pojišťovny nestojí o negativní publicitu a pokud věc byla nějakým způsobem sporná, možná od navýšení upustí. Je to přece jen věc obchodní politiky, nic co by bylo stanoveno zákonem.
S pozdravem
Pavel Řeha
- AutorPříspěvky
- Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.